דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בהתנגדויות: כלי חובה לכל פגישה! 

מאת    [ 15/05/2014 ]

מילים במאמר: 298   [ נצפה 2659 פעמים ]

התנגדויות של לקוחות הינן חלק טבעי ונפוץ בכל תהליך מכירה.

כשלקוח מתנגד האינסטינקט המיידי שלנו הוא לענות לו, להסביר לו ולשכנע אותו מה כדאי לו לעשות/לקנות שהרי אנחנו בעלי המקצוע ומכירים את המוצר/שירות טוב ממנו.

לעיתים הגישה הזאת היא המסוכנת ביותר, שכן יכולה לגרום לאיש המכירות לחשוב בטעות שהוא יודע יותר טוב מהלקוח מה מתאים לו. אגב גם במקרים שזה באמת נכון, איש מכירות אמיתי לא ישחק עם הלקוח במי צודק יותר ולא יקריב את הדינאמיקה הבינאישית תמורת אף מוצר.

טיפול מקצועי בהתנגדויות, אינו אינסטינקטיבי או אינטואיטיבי כלל. ההיפך הוא הנכון: הוא מתוכנן הרבה מראש ומתוזמן ולכן לא נשלוף תשובה מהשרוול, כזאת שיכולה לצמוח לכדי ויכוח עם הלקוח.

בכל השנים שאני עוסק במכירות ומתוך לקוחות רבים אני לא זוכר שהצלחתי לשכנע, אפילו לא לקוח אחד, תוך כדי ויכוח.

אם כן, המיומנות החשובה ביותר כששומעים התנגדות היא: גמישות.

ככל שתדחוף ותנסה לשכנע את הלקוח, כך הוא יתנגד לך (באותה עוצמה)

בדיוק כמו בתרגיל הגמישות שבו אתה עומד עם רגליים ישרות ומנסה לנגוע ברצפה, הגוף מתנגד לך ומושך חזרה למעלה.

גם במכירות, כמו בתרגילי גמישות, ככל שתתאמן להיות גמיש יותר במחשבה, כך תתרגל לטפל טוב יותר בהתנגדויות מכל סוג.

שלושה שלבים לטיפול בהתנגדות:


    • זיהוי ההתנגדות. אנשי מכירות רבים חושבים שהלקוח כבר ויתר, רק מביע את דעתו, "אוהב להתווכח" מנסה לתחמן וכ"ו. אגב גם אם זה לעיתים נכון, ויכוח לא יקדם את המכירה.
    • שקף ללקוח את ההתנגדות. לעיתים קרובות נגלה תוך כדי התנגדות חבויה אחרת
    • הצעת פתרון אלטרנטיבי. מומלץ תמיד לחפש פתרון מתאים ומדויק ללקוח עד שיפסיק להתנגד, גם אם זה מצריך 3 סבבים של חיפושים – זו הגמישות המנצחת.

לקוח שיזהה שאתה מנסה למצוא פתרונות שונים יעריך אותך לא רק על התוצאה אלא גם על התהליך כולו ועל זה נאמר: "אל תמכור קרח לאסקימוסים. מכור להם סוודר"

 


ניר אידלמן


פיתוח והשבחת מערכי מכירות


www.edelmanir.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב